Upcykling czy recykling?

Podoba mi się idea drugiego życia prostych przedmiotów. Zachwyca mnie ludzka pomysłowość i kreatywność w tym względzie. Dla naszych praprzodków oczywista była wartość dodatkowa upolowanej zwierzyny. Zjedli mięso, ubrali się w futro albo skórę, z ząbków uczynili naszyjnik, a z kości grzebień. Dla współczesnych zaś, nie wyrzucanie wszystkiego to odkrycie.
Cieszę się jednak, że i ja jestem tym odkrywcą... Pytam się tylko sama siebie, czy przedmioty, które tworzę, to prosty recykling - ponowne wykorzystanie, czy już upcykling - design z odzysku, czyli przestawianie ich na wyższą półkę?
Dość teorii, teraz przykłady.
Naszyjnik pierwszy, okrągły został wykonany podobną techniką jak w poprzednim, wyzwaniowym poście.

















Trzy kolejne wisiory zrobiłam inaczej, bez tekturki. Pożądaną grubość uzyskałam klejąc kilkanaście warstw gazety wikolem.
Wykorzystałam też różne prehistoryczne guziczki.



















I ostatni naszyjnik.
Całkiem inna technika. Najpierw cierpliwie zwijałam rurki na szaszłykowym patyku, potem pocięłam w drobny mak i zanurzyłam w kawie rozpuszczalnej. Po wyschnięciu polakierowałam i nanizałam.
Proszę, taki efekt


















Zrobiłam też bransoletki.
Pierwsza powstała podobnie jak wcześniejsze naszyjniki. Dzięki sklejeniu kilkunastu warstw papieru.















Kolejna powstała podobnie. Skrawki gazety nakleiłam tendencyjnie... Wykończenie przylakierowaną niebieską muliną.















I ostatnia. Folkowa i błyszcząca. Troszkę przytarta, ma sprawiać wrażenie postarzonej...


Na dziś tyle.
Jeśli to oglądasz, wyraź proszę opinię :)
Dobranoc!

4 komentarze:

Unknown pisze...

fajne masz pomysły :)

Unknown pisze...

a czemu nie można obserwować Twojego bloga?

kreatywneokulary.pl pisze...

To jest bardzo dobre pytanie. Nie wiem. Jak wspomniałam, jestem początkującą blogerką, pewnie coś zablokowałam, albo czegoś nie odblokowałam, he he. Sprawdzę to:)

kreatywneokulary.pl pisze...

Alu, nie wiem, czy się poprawiłam, ale wstawiłam wszystko prócz może wodotrysku, by można mnie było obserwować :) jeśli będziesz miała chwilkę, proszę sprawdź...
Pozdrawiam